sobota, 24 września 2016

Sałatka z imbirem i inne przysmaki.



Dawno nie dzieliłam się z wami żadnym przepisem, dlatego postanowiłam to zmienić. Niedawno zrobiłam kolorową sałatkę do słoików, z dodatkiem imbiru.



Aby zrobić Sałatkę z imbirem będziecie potrzebować:

30 dag kłącza imbiru

30 dag papryki

25 dag ogórków

25 dag rodzynek

25 dag cebuli

4 cytryny

1 litr octu winnego

50 dag cukru

2 łyżeczki soli



 Obieramy warzywa, imbir i cytryny. Cytryny pozbawiamy pestek i kroimy wszystko na kawałki. Do octu dodajemy sól i cukier, mieszamy dokładnie i gotujemy aż cukier się rozpuści. Pokrojone warzywa i owoce wkładamy do przygotowanych słoików i zalewamy zalewą z octu. Słoiki zakręcamy i wstawiamy do garnka z wodą. Gotujemy ok 15 minut. Po wystudzeniu odwracamy każdy słoik do góry dnem i sprawdzamy czy nie wycieka z niego płyn. Mamy gotową sałatkę.








Sałatka jest trochę pikantna ale jeżeli ktoś lubi imbir to polecam.


Poniżej jeszcze kilka przysmaków które ostatnio robiłam razem ze swoimi pomocnikami.



Chlebek z dodatkiem białej kapusty, pora i żółtego sera. Po upieczeniu nie było widać że dodałam do ciasta tyle dodatkowych składników. Smakował bardzo dobrze.



 Przekąska z krakersów (na kilku musiała być szynka bo mam w domu miłośnika tego typu pokarmu).


Tiramisu (nie chwaląc się) ale  było wyśmienite.



Rolada jabłkowo- bakaliowa, mój mały pomocnik dzielnie mi pomagał.




Jak widać na załączonym powyżej obrazku, też się udała i była niczego sobie. Na drugi dzień musiałam zrobić powtórkę i upiec taką samą.






Jeżeli będziecie potrzebować przepis na któryś z tych przysmaków, piszcie śmiało.



Margaritka












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz