czwartek, 28 stycznia 2016

Rolada serowa z nadzieniem

Witajcie moi drodzy


Znalazłam wreszcie wolną chwilkę po całym dniu pełnym różnego rodzaju zajęć. Myślę o tym ile różnych czynności trzeba wykonać w ciągu dnia. Mój dzień często się zaczyna o 7 rano, a kończy o 12 w nocy. Niektórzy ludzie twierdzą, że praca w domu to nie praca. Gdyby tak trzeba było zapłacić komuś za wszystkie prace związane z wychowywaniem dzieci, gotowanie, sprzątanie, pranie, prasowanie, zakupy, taksówkę i wiele innych czynności które trzeba wykonać w domu każdego dnia, to uzbierałaby się niezła kwota, na którą pewnie nie byłoby mnie stać.

Rozpisałam się, a wcale nie miełam takiego zamiaru. Chciałam poprostu podzielić się z wami przepisem na roladę z serem, który dostałam od babci Zosi.

Taką roladę można zrobić jako główne danie obiadowe, lub jako przekąskę, jak kto woli. Ja zrobiłam to danie na obiad, do tego upiekłam ziemniaczki i zrobiłam surówkę z białej kapusty i marchewki. Efekt końcowy był całkiem przyjemny.




A oto przepis:

Na roladę będziecie potrzebować

30 dkg sera gouda(lub innego żółtego sera)

4 jajka

mały słoik majonezu

Ser trzeba utrzeć na tarce o dużych oczkach,


dodać roztrzepane jajka


i majonez, i wszystko dokładnie wymieszać.


Następnie masę serowo-jajeczną należy wyłożyć do formy (blaszki) wyłożonej papierem do pieczenia. Wstawić do piekarnika i piec ok 25 minut w temperaturze 180 stopni C. Należy sprawdzić po ok 20 minutach, jeśli ser się za bardzo zarumienia to można wyjąć wcześniej. Zostawić do całkowitego wystygnięcia.


W tym czasie można przygotować nadzienie. Będziecie potrzebować:

1 dużą pierś z kurczaka,

1 łyżkę mąki,

1 łyżkę bułki tartej

1 jajko

przyprawy takie jak: vegeta, zioła, czosnek granulowany, pieprz (lub inne według uznania).Mięso rozdrabniamy w maszynce do mięsa lub robocie kuchennym, dodajemy przyprawy, jajko, mąkę i bułkę tartą, mieszamy dokładnie.

Gdy warstwa serowa już wystygnie układamy na niej nadzienie i całość zwijamy w roladę, którą dokładnie zawijamy w papier do pieczenia.


Układamy w odpowiedniej foremce (blaszce) i wstawiamy do piekarnika na ok 25 minut. Po upieczeniu, wyjmujemy z piekarnika i zajadamy się ze smakiem.






Życzę smacznego i do usłyszenia wkrótce.













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz