sobota, 24 października 2015

Papryka marynowana Babci Zosi

Witajcie

Dzisiaj chciałabym się z wami podzielić przepisem na paprykę marynowaną według receptury Babci Zosi. Ta papryka to przysmak mojego dzieciństwa kojarzący się z każdymi świętami, urodzinami, imieninami czy spotkaniami rodzinnymi. Słoiczki z papryką dostawałam też od mamy gdy jako studentka odwiedzałam rodzinny dom. Nie mogłam wyruszyć z pustymi rękami, więc czasami moja torba ważyła tyle że nie mogłam jej zdjąć z półki w pociągu. Babcia Zosia zawsze wykorzystywała do tego przepisu czerwoną paprykę. Ja natomiast wykorzystałam taką jaką udało mi się kupić.


Aby zrobić paprykę marynowaną będziecie potrzebować:


1 kg papryki

szklanka cukru

szklanka octu

5 szklanek wody

łyżka soli.

goździki (po 2 na duży słoik)

4 duże słoiki ze szczelnymi pokrywkami

Paprykę myjemy, usuwamy gniazda nasienne i kroimy na kawałki.



Gotujemy razem wszystkie składniki na zalewę aż do zagotowania. (woda, ocet, cukier, sól). Do gotującej się zalewy wrzucamy pokrojoną paprykę na 5 minut, a następnie przekładamy paprykę do przygotowanych (umytych i wypażonych słoików) i wlewamy do nich zalewę, dodajemy po 2 goździki do każdego słoika. Zakręcamy dobrze słoiki i wstawiamy do garnka z ciepłą wodą. Gotujemy ok 5 minut od zagotowania wody. Zostawiamy do wystygnięcia.



A tak wyglądają gotowe przetwory.


Zrobiłam jeszcze dodatkowo kilka słoiczków z sosem chili. (Jeżeli ktoś będzie zainteresowany przepisem to proszę się zgłaszać.)



Jeszcze zdjęcie z mojego ostatniego spaceru.


Zachęcam do wypróbowania tego przepisu, jeśli macie paprykę do przetworzenia.

Żegnam się już z wami i idę się rzucić w wir pracy (sprzątania, gotowania itp. bo goście przychodzą).


Pozdrawiam serdecznie wszystkich czytelników.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz